ضرورت پوشیدن لباس کار

تاثیر لباس کار

لباس های ما بر دیگران تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، لکه‌ها یا لباس‌های بیش از حد استفاده شده ممکن است نشان دهند که ما نامرتب و شلخته هستیم. با توجه به اینکه لباس راهی برای ابراز وجود است، باید روی کیفیت سرمایه گذاری کنیم. به علاوه، لباس کارمندان بر نحوه دید مشتریان، مشتریان و غیره از شرکت و برند آن تأثیر می گذارد.

لباس کار بیشتر از اینکه بر عملکرد ما تأثیر بگذارد به نحوه لباس پوشیدن ما بر درک همکاران و مدیران از ما تأثیر می گذارد. ما واقعاً باید روی آن سرمایه گذاری کنیم، به خصوص در هنگام شروع یا در روز اول کار.

چه لباسی برای کار مناسب است؟

شرکت‌ها در مورد لباس‌های کار ذهن بازتری دارند و برخی حتی به کارمندان این آزادی را می‌دهند که تصمیم بگیرند چه بپوشند. اما البته، موارد دیگری نیز وجود دارند که نیاز به تشریفات یا حتی یونیفرم دارند.

چند سال پیش، همه بدون توجه به صنعت، کت و شلوار را در کار می پوشیدند. با این حال، امروز، همه چیز تغییر کرده است.

ضرورت پوشیدن لباس کار

نحوه لباس پوشیدن ما در محل کار مهم است

نحوه رفتار، نحوه ارتباط، کلامی و غیرکلامی، و تعامل با همکارانمان می تواند بر دید دیگران به ما در محل کار تأثیر بگذارد. اما مسئله دیگری که واقعاً می تواند بر روی تصویر و عملکرد ما تأثیر بگذارد لباس کار ما است. بنابراین، بسیار مهم است که وقتی فکر می کنیم چه بپوشیم، رنگ ها، الگوها و غیره را ارزیابی کنیم.

ظاهر مناسب

هنگامی که کارگران به لباس های خود فکر می کنند، نباید تصویر کلی خود را نیز فراموش کنند که شامل لحن صدا، عطر، مدل مو، حالت بدن است. این موارد مانند لباس‌ها در محل کار به همان اندازه مهم هستند.

از سوی دیگر، به همان اندازه مهم است که بیش از حد لباس را نشوید. کارگران باید خود را با محیط وفق دهند. نحوه لباس پوشیدن ما باید با نقش/وظایف ما مطابقت داشته باشد و الزامات محل کار را برآورده کند. صرف نظر از خط مشی لباس شرکت، داشتن ظاهری حرفه ای ضروری است. به عنوان مثال، در جلسات کاری با مشتریان، کارگران باید تلاش بیشتری برای نحوه لباس پوشیدن خود داشته باشند. بنابراین، ما باید لباس بپوشیم تا تحت تاثیر قرار بگیریم و برای کار بهتر عمل کنیم.

بهبود عملکرد توسط لباس کار

بسیاری از مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که لباس کار واقعاً می تواند عملکرد کاری ما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که اگر لباس‌هایی را می‌پوشیم که دوست داریم یا با آن راحت هستیم، اعتماد به نفس و احساس خودتوانمندی ما بهبود می‌یابد که می‌تواند ما را بازده و کارآمدتر کند. مطالعه‌ای نشان داد که پوشیدن لباس‌های رسمی مهارت‌های شناختی را تقویت می‌کند. مطالعه دیگری نشان داد که حدود هفتاد درصد شرکت هایی که لباس های غیر رسمی می‌پوشند بهترین شرکت ها هستند. به نظر می رسد این مطالعات ارتباط بین لباس های رسمی و عملکرد کاری را نشان می دهد.

در پایان باید به یاد داشته باشیم که لباس کار خود را از کمد لباس روزمره متمایز کنیم. این راهی برای بهبود تعادل بین کار و زندگی و تعیین مرزهای بین دو “جهان” است. این یک یادآوری بصری برای ما و دیگران است.

تولیدی لباس فرم بافتینه برای شما خواستار بهترین هاست. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 6 =