انواع دیگری از ژاکت ها

ژاکت های عایق

می توانید آنها را به عنوان بخشی از یک سیستم لایه بندی، به عنوان مثال زیر ژاکت بیرونی خود بپوشید، اما همانطور که ذکر شد، آنها معمولا به اندازه یک ژاکت معمولی قابل تنفس نیستند.

با این حال، آنها در حفظ گرما در هنگام خیس شدن بسیار بهتر از یک ژاکت پشمی هستند، بنابراین این نکته مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

اگر هوا به اندازه کافی سرد بود، ممکن است به ژاکت نیاز باشد و مانند همه چیزهای مرتبط با وسایل پیاده روی، باید بهترین گزینه را پیدا کنید، بنابراین از آزمایش ترکیبات مختلف، در شرایط مختلف و غیره نترسید.

از نظر عملکرد تقریباً مشابه کت های معمولی هستند، اما با یک تمایز مهم، تفاوت اصلی این است که یک ژاکت عایق از الیاف مصنوعی ساخته شده است که برخلاف مواد طبیعی است.

ژاکت سخت

قابلیت تنفس نیز بخش مهمی از عملکرد یک ژاکت پوسته سخت را تشکیل می دهد، اما این ارتباط بسیار نزدیک با کل سیستم لایه بندی شما دارد، یعنی همه باید با هم کار کنند. مانند یک ژاکت پوسته بارانی، اگر تحرک زیاد داشته باشید، از داخل خیس خواهید شد زیرا عرق نمی تواند خارج شود.

پوسته های سخت معمولاً از نظر محافظت در برابر باران عملکرد بهتری نسبت به ژاکت های پوسته بارانی دارند. با این حال، آن‌ها می‌توانند حجیم‌تر و سنگین‌تر باشند و معمولاً بسیار بیشتر از یک کت بارانی هستند.

هر چند همه آنها جایگاه خود را دارند و اگر در زمستان در باران شدید پیاده‌روی روزانه داشته باشید، پوسته سخت معمولاً گزینه بهتری خواهد بود.

ژاکت سخت، همانطور که از نامش پیداست، پوسته ای است که از بیرون می پوشید. یک ژاکت پوسته سخت در هسته خود از شما در برابر باران و باد محافظت می کند و دوباره بخش کلیدی هر سیستم لایه بندی است.

انواع دیگری از ژاکت ها

کت های زمستانی

ژاکت زمستانی ژاکتی است که برای گرما در زمان های بسیار سرد سال استفاده می‌شود. آنها عناصر گسترده ای از محافظت در برابر آب و هوا خواهند دارند. می‌تواند به عنوان یک ژاکت عمومی برای گرما استفاده شود.

ژاکت نرم

عملکرد اصلی ژاکت‌های پوسته نرم مانند پشم گوسفند، ایجاد گرما است، در حالی که اجازه می‌دهد رطوبت از لایه‌های پایینی نزدیک به بدن شما خارج شود.

آنها معمولاً بسیار منعطف هستند، بنابراین برای هر فعالیتی که در آن نیاز به کشش دارید، عالی هستند. در کوهنوردی، پیاده روی این ژاکت ها می توانند بخشی از یک سیستم لایه بندی را تشکیل دهد و به عنوان یک لایه بیرونی تحت شرایط مناسب استفاده شود.

یک ژاکت پوسته نرم معمولاً ضد آب نیست، اما معمولاً دارای مقداری مقاومت در برابر آب است. هدف از ساخت آن نیز تنفس استثنایی می باشد.

ژاکت های بادی

آنها از مواد مصنوعی ساخته شده اند و به عنوان بادشکن و بادگیر عمل می کنند. اگر سرمای باد یکی از عوامل اصلی است، چیزی شبیه به این ممکن است مکمل خوبی برای پیاده روی شما باشد.

عملکرد اصلی یک ژاکت بادی محافظت در برابر باد است. آنها معمولاً دارای برخی از عناصر مقاومت در برابر آب هستند و باید در بخش تنفس بسیار کاربردی باشند. تصور می‌کنیم اینها می‌توانند در قایق‌ها یا ماهیگیری که در آن در معرض بادهای شدید قرار بگیرید بسیار مفید باشند.

اگر با مشاوران ما در گروه تولیدی لباس فرم بافتینه همراه ما باشید خرید لباس کار شما به راحتی انجام می شود. بزرگترین هدف ما در گروه تولیدی لباس فرم بافتینه کسب رضایت مشتریان میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =