مقررات و تذکراتی که در هنگام استفاده از لباس کار باید بدانید

پیش بند دو تکه

چنان چه در مقابل و یا در مجاورت قطعات دوار و متحرک ماشین ها استفاده از پیش بند ضروری باشد، باید پیش بند های مذکور دو تکه باشد بطوری که پایین تنه از قسمت بالا تنه مجزا بوده و بطوری بسته شود که چنان چه به طور اتفاقی قسمتی از آن را ماشین در حال کار بگیرد، فوراً و به سهولت باز شده و خطری متوجه کارگر نگردد.

تذکر در مورد لباس کار

در صورت پارگی، ‌خراب شدن و یا آلودگی به مواد نفتی یا شیمیایی خطرناک لباس کار باید برای تمیز شدن آن اقدام نمایید و در صورت نیاز به تعویض به سرپرست مربوط ارائه شود.

البسه آغشته به روغن و یا گریس باید فوراً از تن خارج شود چون ممکن است ایجاد ناراحتی پوست نماید.

لباس با قابلیت دید بالا

این گونه لباس ها به منظور پیش گیری از حوادث ناشی از ضربه و برخورد و به صورت ژاکت، بلوز شلوار با توجه به نوع محل کاربرد، به رنگ های براق و از جنس های مختلف ساخته شده و امکان رویت فرد را در شرایط مختلف آب و هوایی و ساعات مختلف شبانه روز فراهم می­ کنند.

رانندگان لیفتراک و جرثقیل، کارگران حاشیه جاده و خطوط لوله و نیز کارکنانی که مسئول واکنش در شرایط اضطراری هستند، از جمله کسانی هستند که به این لباس ها نیاز دارند.

در انتخاب این لباس ها علاوه بر ارزیابی ریسک های ضربه و برخورد، لازم است مواردی نظیر شرایط کاری گرم یا سرد، وضعیت هوا و روشنایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

مقررات و تذکراتی که در هنگام استفاده از لباس کار باید بدانید

استفاده از پیش بند

استفاده کارگران از هر گونه پیش بند در مقابل قطعات دوار و متحرک ماشین آلات و همچنین در مجاورت آنها ممنوع می ­باشد.

پیش بند کارگرانی که با مایعات خورنده مثل اسید ها و مواد قلیایی سوزاننده کار می ­کنند بایستی از لاستیک طبیعی یا مصنوعی و یا از مواد دیگری تهیه شود که در مقابل این مایعات مقاوم بوده و تمام سینه را بپوشاند.

پیش بند مخصوص کارگرانی که در مقابل شعله و یا آتش های بدون حفاظ کار می کنند بایستی تمام سینه را بپوشاند و از جنسی تهیه شود که در برابر آتش کاملاً مقاومت داشته باشند.

پوشش سراسری لباس کار

معمولاً لباس کار به عنوان یک پوشش سراسری تنه، دست و پا ها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت می­ کند.

لباس حفاظتی در برابر گرما از الیاف مخصوصی با پوشش آلومینیوم که تا نود درصد اشعه مادون قرمز را برگشت می­ دهد، ساخته شده و به منظور کار در مجاورت کوره­ ها و فرآیند های حرارتی استفاده می­ شود.

ما در تولیدی لباس فرم بافتینه به فکر کسب رضایت شما مشتریان عزیز هستیم که با تولید لباس های کار با کیفیت برای تمامی نقاط ایران راحتی را برای شما می خواهیم. با ما در تولیدی لباس فرم بافتینه به بهترین ها فکر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =