لباس کار ایمنی

لباس کار

یکی از مواردی است که استفاده از آن ها در زمان هایی که در حال انجام کار هستیم توصیه می شود، استفاده از لباس کار است.

لباس کار معمولا برای ایمنی بیشتر و محافظت از افراد در برابر خطرها استفاده می شود، اما در برخی موارد هم استفاده از آن ها جنبه زیبایی دارد و برای مواقعی که می خواهیم به عنوان مثال تمام کارکنان لباس های یکسان داشته باشند استفاده می شود.

شرایط لباس کار

لباس های کار ایمنی ای که برای افرادی که در مکان های سرد و مرطوب کار می کنند باید مناسب و گرم باشد، یا افرادی که در کوره ها یا آتش نشانی کار می کنند باید لباس های ایمنی مقاوم در برابر حریق که از پارچه های ضد حریق مانند پی وی سی ساخته شده اند و می توانند بدن فرد را در برابر حرارت محافظت کنند استفاده کرد.

لباس کار ایمنی

برخی خصوصیات برای لباس های ایمنی

  • لباس های ایمنی باید کاملا اندازه بدن فرد تولید شوند.
  • در صورتی که در محل هایی فعالیت داشته باشید که احتمال انفجار یا آتش سوزی در آنها وجود داشته باشد باید از لباس های مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید. تا احتمال آتش سوزی کم شود.
  • در صورتی که در مکان هایی از لباس های ایمنی استفاده می شود که مواد شیمیایی یا رادیو اکتیو در آنها وجود دارد حتما باید از لباس هایی استفاده شود که بتواند جلوی نفوذ مواد شیمیایی به داخل لباس را جلوگیری کند و از آسیب رسیدن به او جلوگیری کند.
  • بهتر است علاوه بر لباس های کار، برای محافظت بیشتر از کفش، کلاه و دستکش های مخصوص هم استفاده شود.
  • در مکان های بارانی برای اینکه بتوانیم از رطوبت باران و سرما در امان بمانیم بهتر است از لباس های کلاه دار و لباس های ضد آب استفاده کنیم.

لباس های کار ایمنی

معمولا زمانی که از لباس های کار برای پوششی ایمنی استفاده می کنیم جان ما در امان می ماند.

این لباس ها باید دارای تنه ای سراسری باشند تا بتوانند تمام بدن و دست و پاهای کارکنان را در برابر خطرات محافظت کنند.

لباس کار ها می توانند به دو صورت لباس کار یک سره و یا کاپشن و شلوار باشند.

الیاف لباس کار

بسته به کاربردی که لباس ها قرار است در آن استفاده شوند، الیاف لباس باید از الیاف طبیعی یا مصنوعی ساخته شده باشد، مثلا در کاربردهایی که افراد به طور مستقیم با حرارت در ارتباط هستند باید از لباس هایی با درصد پنبه بالا استفاده کنند تا تبادل حرارتی در آن ها ساده تر باشد، علاوه بر محافظت از بدن فرد خود باعث آسیب رسیدن به آن هم نشود.

در تولیدی لباس فرم بافتینه بهترین الیاف لباس کار را می توانید پیدا کنید. با ما همراه باشید تا بهترین ها دست پیدا کنید، برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =