لباس کار صنعتی و ویژگی های آن

لباس کار صنعتی

از لباس کار برای ایمنی و حفاظت از اشخاص استفاده میشود، به همین جهت کارکنان باید برای حفاظت از خود از آن ها استفاده کنند، این لباس ها باید با یک پوشش سراسر تمام نقاط آسیب پذیر بدن از جمله: دست ها، پا، بدن و سر اشخاص را پوشش دهد.

یکی از انواع این پوشش ها لباس های صنعتی هستند، که لباس های صنعتی بحث زیادی دارد.

جنس لباس های صنعتی باید چگونه باشد؟

همانطور که گفتیم در محیط های صنعتی افراد با مواد شیمایی، الکتریسیته و… در ارتباط هستند، به همین دلیل جنس پوشش هایی که به تن می کنند باید نخی باشد که در برابر این شرایط مقاومت مناسبی داشته باشد.

درصد استفاده از مواد و پنبه در لباس ها باید در محیط های مختلف متفاوت باشد. مثلا در محیط هایی که حرارت بالا باشد و… باید از لباس هایی با درصد پنبه کمتری استفاده شود.

درس کد چیست؟

کارکنان ادرات و بخش های متفاوت باید نوع پوشش خود را بر اساس عرف شرکت ها انتخاب کنند، به همین دلیل واژه ای به نام درس کد ایحاد شده است که به معنای الزامات پوشش در مکان های گوناگون است.

لباس کار صنعتی و ویژگی های آن

خصوصیات و استانداردهای لباس کار صنعتی

لباسی که در حین کار استفاده میشود باید حتما کاملا اندازه و با سایر خود فرد مطابقت داشته باشد، برای برخی از مشاغلی که با ماشین آلات خطرناک سر و کار دارند، نباید از لباس هایی که برخی از بخش های آنها فاقد پوشش است استفاده شود.

یا به عنوان مثال کارکنانی که در محیط هایی که احتمال آتش سوزی در آنها زیاد است کار می کنند، نباید از لباس هایی که احتمال اشتغال بالایی دارند، یا لباس های دست و پاگیر مانند: لباس های پلاستیکی، عینک های دسته سلونوئید استفاده کنند.

کارکنانی که در محیط هایی که با مواد شیمایی سر و کار دارند کار می کنند باید از لباس هایی استفاده کنند که احتمال عبور آب یا گاز در آن ها وجود نداشته باشد، تا این مواد از لباس عبور نکنند.
در محیط های صنعتی که گرد و غبار زیادی وجود دارد، باید از پوشش هایی که یقه و چین و چروک های کمتری دارد استفاده شود.

نکاتی برای استفاده از لباس کار در محیط های صنعتی

افرادی که در محیط های پرخطر که با مواد نفتی یا رادیو اکتیو سر و کار دارند، حتما باید پس از هر باز استفاده از لباس ها آن ها را تعویض یا بشویند. زیرا در صورت نزدیک شدن به مواد حرارتی پس از استفاده از این لباس ها، امکان آتش سوزی را افرایش می دهد.

همچنین در صورتی که لباس های شما با مواد شیمایی یا حساسیت زا تماس پیدا کرده است حتما آن ها را پس از استفاده بشوید زیرا باعث بروز حساسیت پوستی خواهد شد.
در صورت پارگی یا آلودگی لباس ها حتما باید اقدام به تعویض به موقع آن ها کنید.

ما در تولیدی لباس فرم بافتینه در تلاشیم تا با معرفی انواع لباس کار و لباس فرم، به شما عزیزان کمک کنیم تا استایلی زیبا، جذاب و بدون نقص داشته باشید. همراه ما باشید و بهترین و مرغوب ترین اجناس را از وب سایت ما پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =