نقش لباس کار حفاری

عوامل به وجود آورنده حوادث

عوامل اصلی که باعث به وجود آوردن حوادث ناشی از حفاری می‌شود شامل موارد زیر است:

  • کارگران ممکن است بر اثر افتادن اشیایی که در بالا وجود دارد زخمی شوند و مورد آسیب قرار بگیرند.
  • وسایل نقلیه که وارد گود می‌شوند یا در لبه خاک‌ برداری در حال کار و فعالیت هستند در صورتی که تغییر جهتی در روند خودشان انجام بدهند ممکن است باعث شود دیواره‌ها فرو بریزد.
  • یکی دیگر از عواملی که باعث روش‌های غیر ایمن و نامناسب ممکن است وجود داشته باشد فرار از محل در زمان وقوع سیلاب می‌باشد.
  • برخی از کارگران در اثر ریزش دیواره‌ها ممکن است گیر حفاری‌ها بیفتند و خاک بشود.
  • کارگران ممکن است به داخل محل حفاری بیافتند راه آسیب‌های جدی ببیند.
  • کارگران به وسیله گازهای سمی که سنگین‌تر از اکسیژن می‌باشد و در محل گود برداری تجمع می‌کنند باعث می‌شود مسموم بشود.

این مواردی که در بالا به آن اشاره شد مهم‌ ترین احتمالات و حوادثی است که ممکن است در زمان خاک‌ برداری برای افرادی که در آن جا مشغول به کار هستند اتفاق بیفتد.

نقش لباس کار حفاری

وظیفه لباس کار

وظیفه اصلی لباس کار این است که بتواند بدن شما را در مقابل با عوامل طبیعی حفظ کنند و شما باید نوع لباس کار خودتان را بر اساس کار و میزان خطراتی که در محیط کاری شما وجود دارد انتخاب کنید تا بتوانید از خطرات احتمالی که در محیط وجود دارد جلو گیری کنید.

لباس کار باید به صورتی باشد که در شرایط و وضعیت‌های مختلف در عین حال هم بتواند راحتی برای کارگران و کارمندان ایجاد کند و هم این که آن‌ها را در برابر عوامل بیرونی و خطرناک محافظت کند. پس با توجه به این توضیحات لباس کار در انجام کارها اهمیت بسیار زیادی دارد.

هر کاری به اندازه خودش به لباس کار نیاز دارد و به طور مثال می‌توان گفت که کارمندان بانک از لباس کار برای این استفاده نمی‌کنند تا بتوانند ایمنی خودشان را حفظ کنند، زیرا در بانک خطری نیست که نیاز به لباس کار باشد، این موضوع بسیار در انتخاب رنگ لباس در محیط‌ های متفاوت تأثیر گذار می‌باشد.

لباس کار حفاری

معمولاً در بیشتر کارهای ساختمانی، حفاری، پی‌ریزی، گود برداری مجاز برای فاضلاب و تسهیلات زیر زمینی نیاز است که در ساختمان اجرا شود، پس بنابراین تقریباً هر ساختمانی نیاز به حفاری دارد.

یکی از شغل‌هایی که می‌تواند خطر‌های بسیار زیادی برای کارگر داشته باشد کار حفاری یا ترانش می‌باشد.

این کار ممکن است برای افراد خطر‌های زیادی داشته باشد حتی ممکن است با ریختن دیواره‌های محافظت نشده ترانش افراد در آن گودال گرفتار شوند.

به دلیل این که خطرات زیادی برای افراد وجود دارد که در این زمینه کار می‌کنند پس معمولا افراد در این زمینه از لباس کار خاص برای حفاری استفاده می‌کنند.

تاثیر لباس کار حفاری

تاثیر لباس در برقراری ارتباط بین افراد بسیار زیاد است، یکی از مواردی که می‌تواند در روند کاری افراد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد لباس کار حفاری می‌باشد و این موضوع در برخی از لباس‌های کار وجود دارد که فشاری که ممکن است به افراد در حین کار وارد شود را کاهش می‌دهد مثلا می‌توان به کلاه ایمنی اشاره کرد؛ اما دیگر لباس‌هایی از این دست وجود دارد که برخلاف این موضوع فعالیت می‌کنند.

شاخص‌های یک لباس مناسب و گرم

به صورت کلی سه مورد وجود دارد که می‌توان یک لباس کار را برای ایجاد ثبات دمای در بدن به خوبی مؤثر دانست. این سه مورد عبارتند از:

  • جاذبه رطوبتی
  • عایق حرارتی
  • مقاوم در برابر نفوذ باد

بنابراین این سه مورد نشان‌دهنده این موضوع هستند که تنها ضخامت یک لباس نمی‌تواند دلیلی برای گرم نگه‌ داشتن بدن فرد در زمان سرما باشد و باید مورد‌ های دیگری را هم برای این گرم نگه‌ داشتن توجه کرد.

برای تهیه انواع لباس فرم و لباس کار باید در سایت لباس فرم بافتینه وارد شوید و در قسمت محصولات، البسه فرم ها و لباس کار ها را ببینید، با ما در تولیدی لباس فرم بافتینه به بهترین ها فکر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =