کفش کار مهندسی و ویژگی های آن

در چه شرایطی لازم است کفش کار مهندسی استفاده شود؟

اگر شما در محیط کار با هریک از موارد زیر مواجه هستید لازم است تا حتماً از کفش کار مهندسی استفاده کنید.

  • اجسامی سنگینی که امکان دارد روی پای شما بیافتند.
  • جابه‌جا کردن اشیا سنگینی که در صورت افتادن باعث آسیب به پا می‌شوند.
  • موادی که ریختن آن‌ها باعث آسیب به پا می‌شود.
  • محیط‌های کاری که اجسام نوک‌تیز زیادی روی زمین پخش است.
  • کارهایی که در آن با جریانات برقی و کابل‌ کشی‌های روکار مواجه هستید.

یک کفش کار مهندسی خوب چه ویژگی‌هایی دارند؟

اگر شما نیز قصد خرید کفش کار مهندسی را دارید، با یک جست‌وجوی ساده متوجه می‌شوید با تنوع زیادی از این محصول مواجه هستید. محصولاتی که بازه‌ی قیمتی گسترده‌ای دارند. این مسئله، حتماً شما را در انتخاب کفش مناسب با چالش مواجه می‌کند.

اولین نکته‌ای که باید در خرید کفش کار مهندسی به آن توجه کنید؛ محیط کاری شماست. امروزه علم مهندسی، گستره‌ی وسیعی از علوم و فنون را شامل می‌شود. از مهندسی راه و ساختمان گرفته تا مهندسی نفت و مهندسی مواد همگی با اسم مهندسی شناخته می‌شوند. اما همانطور که می‌بینید در هر شاخه‌ای شما با آسیب‌های مختلفی مواجه هستید.

اما جدای از محیط کار، اگر به کفش کار مهندسی به‌ عنوان یک کالای تجاری نگاه کنیم.

کفش کار مهندسی و ویژگی های آن

کفش کار مهندسی

پوشش کارکنان می‌تواند آن‌ها را از برابر بسیاری از آسیب‌های محیطی حفاظت کند. کفش کار مهندسی، یکی از همین محافظ‌ هاست. این کفش‌ها اشخاص را در مواجهه با بسیاری از خطرها ایمن می‌کنند.

همه‌ی ما با شعار یک‌ لحظه غفلت؛ یک‌ عمر پشیمانی، آشنایی داریم. این شعار را می‌توانید در هر کارگاه یا کارخانه‌ی صنعتی مشاهده کنید. از آنجا که افراد، به علت صنعتی بودن این مکان‌ها، بیشتر با ابزار آلات و موارد مخاطره‌ آمیز سروکار دارند، خطر بیشتری آن‌ها را تهدید می‌کند. از همین رو، حفظ جان و امنیت کارکنان شکل ویژه‌ای به خود می‌گیرد.

همانطور که می‌دانید، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس برای ایجاد امنیت مناسب در کارگاه‌ها، لازم است یکسری اقدامات پیشگیرانه انجام شود. با توجه به این‌که، در این کارگاه‌ها معمولا افراد در حال تردد هستند؛ بهتر است که روش‌های پیشگیری به‌صورت فرد به‌ فرد انجام شود. این روش‌ها شامل آموزش، حفاظت و پوشش کارکنان می‌شود.

کفش کار مهندسی چیست؟

کفش کار پوششی است که از افراد و به‌ ویژه پای آن‌ها در برابر خطرات و آسیب‌های خارجی، محافظت می‌کند. بسته به محیط کار علل مختلفی می‌توانند برای پاها ایجاد خطر کنند. به‌ طور مثال می‌توان مواردی چون، لغزندگی سطوح، جریان برق، افتادن اجسام سنگین، برخورد با سطوح برنده، برخورد با اجسام داغ و مواد شیمایی را نام برد. از این‌رو لازم است تا کفش کار مهندسی بسته به محیط کاری شما انتخاب شود.

کفش کار مهندسی معمولا داری کفی کلفتی هستند. این کفی‌ها باید علاوه بر اینکه پا را در برابر برق و اشیای نوک‌ تیز محافظت کند، برای حرکت در سطوح لغزنده نیز مناسب باشد. همچنین باید گفت؛ این کفش‌ها در ناحیه سینه و انگشتان پا، از محافظ‌هایی سپر مانند بهره می‌برند. در گذشته این سپرها بیشتر با استیل ساخته می‌شدند اما امروزه به‌ منظور کاهش وزن کفش‌ها، استفاده از آلومینیوم و ترموپلاست متداول گشته است.

نکاتی برای انتخاب صحیح کفش کار مهندسی

  • از شما در برابر خطرات محیط کاری مراقبت کند
  • از مواد استاندارد و باکیفیت در ساخت آن استفاده شده باشد
  • در برابر تغییرات دما مقاوم باشد
  • در برابر آب مقاوم باشد
  • مقاومت مناسبی در برابر سوراخ شدن و پارگی داشته باشد
  • از شما در برابر جریانات برق محافظت کند
  • راحت بوده و پای شما را اذیت نکند.

انواع کفش کار مهندسی در تولیدی لباس فرم بافتینه برای شما مشتریان عزیز مهیا می باشد، کافی است به قسمت محصولات، البسه کار مراجعه کرده و از آنجا تمام محصولات ما را دیدن فرمایید. برای اطلاعات بیشتر و سفارش با مشاوران ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =