آشنایی با چند مدل لباس کار حرفه ای

لباس کار حرفه ای

همانطور که می دانید مشاغل مختلفی در جهان وجود دارند که هر کدام فعالیت های خاص خود را انجام می دهند. اما بهتر است بدانیم که برای هر شغلی چه نوع لباس کاری مناسب است. بنابراین در هر شغلی که هستید و یا اگر قرار است شغلی را انتخاب کنید، بعد از خواندن این مطلب متوجه می شوید که به چه نوع لباس کاری نیاز دارید.
به نظر شما برای مشاغل مختلف چه نوع پارچه یا مدلی برای لباس کار مخصوص آن مورد نیاز می باشد.
برای خرید لباس کار علاوه بر توجه به نکات فنی، گاهی سلیقه نیز می تواند دخیل باشد.

پارچه های به کار رفته در لباس کار

پارچه ی کتان: این نوع پارچه معمولا برای لباس کار هایی استفاده می شود که قرار است در محیط کار با دمای بالا استفاده شود. همچنین این نوع پارچه در برابر جرقه و… مقاوم می باشد.

پارچه کج راه و ترگال: این نوع پارچه ها نیز می توانند در تولید لباس کار ها به کار گرفته شوند. تفاوت های این دو نوع پارچه فقط در گرما و تار پودشان است. این جنس پارچه ها با توجه به کاربردی که دارند، در برخی از مواقع با پنبه و ویسکوز نیز تولید می شوند.

انواع لباس کار

لباس کار ها علاوه بر تفاوت در نوع پارچه در نوع دوخت نیز متفاوت هستند. نکاتی که بایستی در نوع دوخت آنها انجام شود، ابتدا حس راحتی در آن ها می باشد. در مراحل بعدی باید به نکات ایمنی نیز توجه شود. بهتر است بدانید که قیمت لباس کار به نوع پارچه‌ی به کار رفته در آن و خرج کار و دشواری تولید آن بستگی دارد.
چهار مدل از لباس کار که در شغل های زیادی کاربرد دارند؛ عبارتند از:

  • کاپش شلوار

برای مشاغلی مثل صنایع فولاد، خودروسازی و ریخته گری مناسب می باشند.

  • لباس کار یکسره

در مشاغل زیادی این نوع لباس کاربرد دارد. این مدل لباس کار خود شامل سه نوع می باشد. این سه مدل خلبانی، دوبنده و سرهمی جوشکاری می باشد.

  • روپوش کار

پرکاربردترین لباس کار، مدل روپوش می باشد. این نوع لباس کار برای مشاغل درمانی بیمارستان ها و یا رستوران ها و مکان هایی که رعایت بهداشت در آنها مهم است کاربرد دارد. این نوع لباس بسیار راحت است و جنس مقاومی دارد.

  • جلیقه کار

این مدل را به تنهایی نمی توان لباس کار نامید. از چندین مدل نیز برخوردار است: مدل خبرنگاری، شبرنگ و… .

آشنایی با چند مدل لباس کار حرفه ای

چه نوع پارچه ای برای لباس کار مناسب است؟

تصور کنید یک کارگر ساختمان قرار است در هنگام انجام وظایف خود، لباس کاری را به تن کند. لباس کار مناسب و خوب از دیدگاهش چگونه است؟ قطعا لباسی است که علاوه بر داشتن ایمنی بالا و حفظ سلامت او در کار، در آن احساس راحتی نیز داشته باشد. بنابراین در انتخاب لباس کار برای این افراد باید این دو مورد رعایت شود.

یکی از مهمترین تفاوت های موجود در انواع لباس کار، نوع پارچه ای است که در دوخت آنها استفاده شده است.

جنس پارچه لباس کار

جنس پارچه های به کار رفته در لباس کار های مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال جنس پارچه‌ی لباس کار شغل آتش نشان با یک کارگر ساختمان متفاوت است، زیرا خطرات احتمالی موجود در این دو شغل نیز متفاوت است. به همین خاطر نمی تواند جنس پارچه ی به کار رفته در آنها یکی باشد. اما به نظر شما از دید کارکنان موجود در یک شغل درباره‌ی جنس پارچه ی لباس کاری که قرار است به تن کنند، به چه صورت است؟

بدیهی است که لباس کار یک کارگر ساختمان با لباس کار کارگر معدن هم در جنس پارچه و هم در نوع آن متفاوت است. بنابراین در زمان خرید لباس کار برای مشاغل مختلف، باید جنس پارچه‌ی به کار رفته و مقاومتش، همین طور ارزان بودن آن توجه کرد.

اگر شما خریدارن عزیز نیاز به یک فروشگاه مطمئن برای خرید انواع لباس و تجهیزات ایمنی دارید می‌توانید به تولیدی لباس فرم بافتینه مراجعه کنید. گروه تولیدی لباس فرم بافتینه با به کار بردن بهترن نوع پارچه ها و استانداردهای لباس‌کار در کنار شما عزیزیان آماده خدمت رسانی می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 3 =