نکات مهم برای خرید کاپشن زمستانی

انواع کاپشن را بشناسید

برای یک خرید مطمئن، دانستن برخی نکات بسیار ضروری است. به عنوان مثال چه نوع کاپشنی برای ما مناسب است؟

چقدر هزینه برای خرید یک کاپشن خوب، معقول و منطقی است؟

کاپشن‌ها در چه مدل‌هایی تولید می‌شوند؟

به دکمه و زیپ کاپشن توجه کنید

اگر می‌خواهید، مطمئن شوید که کاپشن شما را در برابر سرما محافظت می‌کند، زیپ‌ها و دکمه‌های دست را بررسی کنید. ببینید آیا از مواد باکیفیت و بادوام ساخته شده‌ است یا نه.
بد نیست، بدانید، برخی از تولیدکنندگان کاپشن‌های ضد آب، از زیپ‌های ضد آب استفاده نمی‌کنند. بهترین کار این است، برچسب روی کاپشن را بررسی کنید تا از ضد آب بودن زیپ هم مطمئن شوید.

نکته دیگری که باید در مورد زیپ به آن توجه کرد، حفاظی است که برای جلوگیری از خرابی زیپ و مسدودکردن کامل درزهای کاپشن روی لبه‌های خارجی زیپ قرار داده می‌شود. این حفاظ‌ مانع از گیرکردن زیپ در زمان باز و بسته شدن نیز خواهد شد.

حتما از مدل کاپشنی خریداری کنید که زیپ آن دوطرفه باشد. زیپ‌های دوطرف که زیپ دو تایی هم نامیده می‌شود، درواقع یک زیپ پلاستیکی یا فلزی است که در دو جهت مخالف به طور همزمان بسته یا باز می‌شود. این نوع زیپ‌ها شما را برای بیشتر گرم‌ شدن در هوای سرد، کمک می‌کند.

همچنین اگر کاپشن شما با دکمه باز و بسته می‌شد، حتما استحکام آن‌ها را بررسی کنید. هرچه دکمه‌ها از جنس مرغوب‌تر و با دوام‌تری باشد، استحکام آن‌ها در برابر باران و برف برای ممانعت از ورود هوای سرد و رطوبت به داخل، بیشتر خواهد بود.

نکات مهم برای خرید کاپشن زمستانی

به سایز کاپشن دقت کنید

مطمئنا یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید کاپشن زمستانی آن را درنظر گرفت، سایز کاپشن است. همانطور که می‌دانید، اکثر ما برای بیشتر گرم‌شدن زیر کاپشن‌ چند لایه لباس می‌پوشیم.

حال تصور کنید، بدون توجه به این نکته، کاپشنی که دقیقا سایزتان است را انتخاب کنید.
مثلا سایز شما چهل است و دقیقا کاپشن سایز چهل را خریداری می‌کنید. توجه نکردن به پوشش زیر کاپشن، شما را با صحنه‌ای ناخوشایند مواجه می‌کند، آن هم تنگ یا بد فرم بودن کاپشن است.

پس سعی کنید، حتما یک سایز بزرگ‌تر از سایز اصلی‌تان خریداری کنید، یا در هنگام خرید، لباس ضخیم بپوشید.

سرآستین‌های کاپشن را بررسی کنید

سرآستین‌های کاپشن هم نقش مهمی برای حفظ گرمای بیشتر در سرمای زمستان ایفا می‌کند. برخی از سرآستین‌ها دقیقا با آستین کاپشن از یک جنس بوده و به صورت یک‌ تکه دوخته شده است. معمولا در این مدل، ورود و خروج سرما تا حدی دست‌ها را آزار می‌دهد. به‌ ویژه اگر زمستان سردی را تجربه کنیم.

البته در برخی از این کاپشن‌‌ها، دکمه‌های فلزی یا پلاستیکی فشرده برای بستن و به اصطلاح کیپ‌ شدن قسمت مچ دست استفاده می‌شود، ولی باز هم به طور کامل از ورود سرما جلوگیری نمی‌کند.

در گروه دیگری از کاپشن‌ها، سرآستین‌ها با جنسی متمایز از جنس کاپشن تولید می‌شود. سرآستین یا قسمت مچ به آستین دوخته شده و اکثرا حالت فشرده یا جمع‌ شوندگی دارد. سرآستین کاملا به مچ دست می‌چسبد و مانع از ورود یا خروج سرما و گرما می‌شود.

از هزینه کردن نترسید

کاپشن‌ یکی از مهم‌ترین ملزومات زندگی در هوای سرد است. هرچه جنس و کیفیت مواد استفاده شده در آن مرغوب‌تر باشد، گران‌تر خواهد بود که کاملا طبیعی است.

برخی از مردم به تصور این‌ که تنها یک فصل از سال به کاپشن‌ ها نیاز پیدا می‌کنند، کیفیت را فدای هزینه کرده و جنس مرغوبی نمی‌خرند.

غافل از این‌ که از کاپشن برخلاف سایر لباس‌ها می‌توان تا مدت‌ها استفاده کرد و در صورتی که به خوبی از آن‌استفاده شود، تا چندین زمستان می‌توانید آن را بپوشید.

بنابراین هرگز از هزینه کردن برای خرید کاپشن نترسید. مطمئن باشید، با این کار حداقل سرمایه‌گذاری خوبی برای چند سال هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ حفظ سلامت بدنتان می‌کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 9 =