انتخاب لباس کار مناسب

جنس لباس

جنس لباس باید مقاوم در برابر چروک شدن و عدم تولید الکتریسیته باشد بهتر است وزن آن سیصد و بیست گرم الی چهارصد و بیست گرم باشد. جنس لباس هفتاد درصد پنبه و سی درصد پلی استر باشد.

برای مثال: در صورتی که کارکنان در محیطی آغشته به گرد و غبار و مواد مسموم کننده در حال فعالیت هستند تا حد امکان نباید از لباس های جیب دار و دارای منفذ استفاده کنند چون ممکن است مواد سمی بین لباس آنان باقی بماند.

انتخاب بهترین جنس لباس کار

در لباس کار آشپزی بهتر است لباس از ترگال و تترون باشد و یا پارچه لباس آشپزی به گونه ای باشد که سریع بو نگیرد و با شست و شو تار و پود آن آسیب نبیند.

جنس لباس کار خبرنگاران باید به گونه ای باشد که مانع از رفت و آمد آنان نشود.

لباس کار نگهبانان بیشتر از تترون و یک جیب و یا برخی موارد از کتان است و طراحی شکل ظاهری لباس کار نگهبانی بنابر ویژگی یک سازمان یا یک شرکت طراحی میشود. شلوارکار نگهبانی نیز از جنس فاستونی و کتان است.

اندازه لباس کار

لباس کار باید متناسب با اندازه و سایز کارکنان باشد تا آنان هنگام کار دچار مشکل نشوند.

برای مثال: کارکنانی که با ماشین آلات سر و کار دارند باید لباس کار به گونه ای طراحی شده باشد که هیچ قسمت آن باز نباشد و اندازه آن نباید موجب گیر کردن یا پاره شدن و به خطر انداختن جان کارکنان باشد.

انتخاب لباس کار مناسب

اندازه لباس کار برای مشاغل مختلف

برای کارکنان که در رستوران فعالیت دارند باید البسه رستورانی به گونه ای باشد که آستین آن به خوبی بالا زده شود پس لباس باید یا آستین کوتاه باشد یا بالا زدن استین لباس به سهولت انجام شود.

لباس کار خبرنگاران به سبب ماهیت فعالیت شان باید جیب های زیادی در لباس کار آنها تعبیه شده باشد.

لباس کار نگهبانان باید مانع از تحرک او نشود و برای وی دست و پا گیر نباشد و هم چنین لباس او قابل تشخیص از بقیه کارکنان باشد. از آنجایی که نگهبان اولین فرد برخورد کننده با دیگران است باید لباس آن موجب افزایش اعتماد و جلب توجه دیگران شود.

رنگ لباس کار

در محیط کاری برای شناسایی بهتر افراد با توجه به سمت و فعالیت هر بخش لباس کار در رنگ های متفاوتی طراحی میشود.

لباس کار باید دوام و مقاوت کافی را داشته باشد که در مقابل شست و شو رنگ آن از بین نرود. همچنین باید سعی شود از رنگ های خسته کننده کمتر استفاده شود.

اگر کارکنان شب کار هستند باید در لباس کار از رنگ های شب رنگ برای شناسایی استفاده شود.

رنگ لباس باید متناسب با شرایط آب و هوایی محیط انتخاب شود مثلا از مناطق گرم سیر از رنگ تیره کمتر استفاده کنند.

برای خرید لباس کار مناسب و با کیفیت می‌توانید به تولیدی لباس فرم بافتینه مراجعه کنید و تمامی محصولات را به راحتی مشاهده کنید، سپس با مشاوران ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =