کت ها از چه موادی ساخته می شوند؟

مواد متداول مورد استفاده برای کت

کت ها در مواد مختلفی تولید می شوند که هر کدام بر شکل و هدف لباس تأثیر می گذارد:

ترمه

ترمه نوعی پشم است که از نژاد های خاصی از بزها از جمله بزهای ترمه گرفته می شود. کیفیت بالاتری نسبت به پشم استاندارد دارد زیرا به طور کلی قوی تر، نرم تر و عایق تر است.

پشم گوسفند و پارچه شرلینگ

پشم گوسفند و حیوانات دیگر یک پارچه کاملا مصنوعی است، به این معنی که به طور کامل از الیاف پلاستیکی پلی استر ساخته شده است. یک ژاکت پشمی نرم، عایق و قابل تنفس است که آن را به یک انتخاب معمول برای یک کت زمستانی تبدیل می کند.

پوست گوسفند یا پوست بره فرآوری شده با پشم های باقی مانده، پارچه ای ایجاد می کند که در یک طرف جیر و از طرف دیگر خز دارد که به این پارچه شرلینگ می گویند. ژاکت های شرلینگ بسیار قابل تنفس و انعطاف پذیر هستند و می توانند بسیار سنگین باشند. همچنین ترکیبات برشی مصنوعی وجود دارد که به پارچه گرما یا نرمی می بخشد.

پلی استر

ماده ای بر پایه پلاستیک است که نرم و مقاوم در برابر آب است. این معمولاً یک ماده بسیار سبک است و اغلب در بادشکن ها استفاده می شود، اما پلی استر به تنهایی نازک است و بهترین عایق نیست.

کت ها از چه موادی ساخته می شوند؟

پنبه و پشم

پنبه الیاف طبیعی که کرکی، نرم، عایق عالی است و می توان آن را با رنگ های مختلف رنگ کرد. پنبه ضد آب نیست و محافظت خوبی در برابر باد ارائه نمی دهد.

پشم ماده ای گرم، سنگین و سنتی است که آن را به انتخاب مناسبی برای کت های زمستانی تبدیل می کند. همچنین ترکیبات پشمی وجود دارد که پشم را با مواد اکریلیک یا پلی استر ترکیب می‌کند تا نرم‌تر یا انعطاف‌ پذیرتر شود.

چرم

مواد چرم از دباغی پوست انواع مختلف حیوانات ساخته می شود. برخی از چرم ها به رنگ مشکی یا قهوه ای رنگ می شوند، اگر چه چرم به طور کلی از نظر رنگ بسیار محدود است. چرم طبیعی ضد آب نیست، اما چرم مصنوعی ساخته شده از پلاستیک ضد آب و نرم است.

ما در تولیدی لباس فرم بافتینه به فکر کسب رضایت شما مشتریان عزیز هستیم که با تولید لباس های کار با کیفیت برای تمامی نقاط ایران راحتی را برای شما می خواهیم. با ما در تولیدی لباس فرم بافتینه به بهترین ها فکر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهار =