انواع لباس کارهای ایمنی تولیدی لباس فرم بافتینه

لباس کار یکسره

لباس کار یکسره در واقع یک لباس گشاد سرهمی است که برای پوشش سراسری بدن استفاده می شود. افراد در بسیاری از مشاغل مانند میادین نفتی و کار در گلخانه ها از این مدل انوع لباس کار ایمنی استفاده می کنند.

این لباس ایمنی در دو نوع لباس کار یکسره معمولی و لباس کار یکسره یک بار مصرف تولید شده است. لباس های یکسره یک بار مصرف بیشتر در صنایع بهداشتی و پزشکی استفاده می شود.

لباس کار یکسره معمولی در انواع لباس کار یکسره مقاوم در برابر شعله، مقاوم در برابر قوس، لباس کار یکسره عایق، ضد آب و دید بالا عرضه شده است. از جمله مزایای این لباس کار پوشش کل بدن و راحتی حین کار می باشد.

جنس این لباس کار یکسره در کیفیت آن اثر مستقیمی دارد. از جمله موادی که در تولید این لباس های کار استفاده می شود شامل پنبه، جین و پلی استر است.

لباس کار دوبنده

لباس کار دوبنده یکی از لباس های محبوب کارگران است و این مدل لباس کار معمولا در مناطق با آب و هوای گرم استفاده می شود.

در اکثر مشاغل که نیاز به پوشش قسمت میانی بدن تا پایین بدن را داشته باشند از این لباس کار استفاده می کنند.

این لباس کار از نظر راحتی و همین طور حمل تجهیزات مورد نیاز کارگران بسیار راحت و با کیفیت است. لباس کارهای دوبنده را با نوارهای بازتابنده نیز طراحی و تولید می کنند.

در این نوع از لباس کارها فرد پوشنده دارای آزادی عمل در قسمت دست ها و بازوان خود است و سایر قسمت های بدن از محافظت مناسبی برخوردار است. الزامات این لباس کار شامل تعداد جیب، جنس پارچه ، ویژگی لباس مانند ضد آب بودن و غیره است.

کاپشن کار

این مدل از انواع لباس کار بوده و همانطور که از نامش پیداست در مناطق آب و هوایی سرد استفاده می شود.

در انواع کاپشن های مهندسی، کارگری و ادارای تولید شده است. کاپشن های کار ایمنی دارای مقاومت بالا در شرایطی مانند بارندگی، باد و سرما هستند.

جنس آستر این لباس کار از پشم شیشه و الیاف پلی آرامید است. از الزامات این لباس کار داشتن جیب های متنوع، کلاه، نوارهای بازتابنده و نوع دوخت است.

لباس کار زمستانی

لباس کارهای زمستانی شامل کاپشن زمستانی، کلاه زمستانی، لباس زیر ضخیم زمستانی، دستکش ضخیم زمستانی، جوراب ضخیم زمستانی و چکمه های ساق بلند است.

تمامی این اجزاء لباس کار زمستانی باید فرد پوشنده را در برابر دمای هوای سرد و باد و باران محافظت نماید و مانع از انجام فعالیت فرد نگردد.

علاوه بر این موارد لباس کار زمستانی شامل لباس بادگیر و لباس بارانی نیز می شود. جنس هر کدام از این اجزاء لباس کار زمستانی با دیگری متفاوت بوده و برای محافظت بیشتر باید دارای حداکثر کیفیت باشد.

انواع لباس کارهای ایمنی تولیدی لباس فرم بافتینه

لباس کار تابستانی

تی شرت، جلیقه، لباس دوبنده و لباس کار نازک از انواع لباس کار مناسب فصل تابستان می باشد.

همه این لباس ها در شرایط آب و هوایی گرم استفاده می شوند. این لباس کارها باید از جنس مواد با کیفیت تولید شوند تا فرد دچار تعریق نگردد و بهروری کاری پایین نیاید.

از الزامات این لباس های کاری جنس مناسب و قابل تنفس لباس های کاری تابستانی است. همچنین راحتی و داشتن محافظت کامل نیز در این لباس های کار ایمنی مهم می باشد.

لباس شیمیایی

یکی از انواع لباس ایمنی بوده که بیشتر جهت ایزوله کردن بدن در برابر مواد بسیار خطرناک شیمیایی، اسیدی و بیولوژیکی استفاده می شود.

به صورت کامل تمام سر و بدن را پوشش داده و محافظت می کند. شامل لباس و دستکش و چکمه است. این لباس های ایمنی داری سطح بندی هستند و هر سطح از یک نوع مواد خطرناک محافظت می نماید.

لباس ضد اسید

لباس ضد اسید برای محافظت از فرد در برابر انواع اسید استفاده می شود. این نوع لباس ها شامل لباس ضد اسید یکسره، لباس ضد اسید بارانی و لباس ضد اسید دوتکه هستند.

این لباس ها در برابر انواع مواد اسیدی از ده دقیقه تا چهارصد و هشتاد دقیقه محافظت می کنند. جنس این لباس های کار ایمنی از مواد غیر قابل نفوذ مانند بوتیل، نیتریل و نئوپرن هستند.

از این لباس های ایمنی در تمامی مشاغلی که با انواع اسیدهای قوی و یا ضعیف در تماس هستند استفاده می شود.

دوام و نحوه‌ی شستشو این لباس ها جزء الزامات آن ها به شمار می رود. در صورتی که لباس ضد اسیدی دچار هر گونه تغییر رنگ و یا ترک یا فرورفتگی شود باید سریعا تعویض گردد.

پیش بند ایمنی

یکی دیگر از انواع لباس کار ایمنی بوده و به لباسی گفته می شود که تنها قسمت جلویی بدن را پوشش می دهد.

محافظت این پیش بندهای ایمنی شامل محافظت های شیمیایی، فلزی و جوشکاری هستند که هر کدام از اینها از مواد خاصی تولید شده و داری ویژگی های خاص خود است.

سوالات متداول

  • لباس کار یکسره چیست؟
  • لباس کار دوبنده چیست؟
  • کاپشن کار چیست؟
  • لباس کار زمستانی چیست؟
  • لباس کار تابستانی چیست؟
  • لباس شیمیایی چیست؟
  • لباس ضد اسید چیست؟
  • پیش بند ایمنی چیست؟

برای خرید انواع لباس کارهای ایمنی با کیفیت کافی است با تولیدی لباس فرم بافتینه تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =