انواع لباس کار ایمنی

لباس کار صنعتی

در واقع این نوع لباس کار همه کار ترین لباس کار ایمنی است که وجود دارد.

جنس پارچه و نوع دوخت در این لباس کیفیت لباس را مشخص می کند.

این لباس کار در مدل های دو تکه، یکسره، دوبنده تولید می شود. این لباس کار ایمنی از کارگران تا مهندسی از آن استفاده می کنند.

لباس کار دوتکه

لباس کارهای ایمنی دوتکه تقریبا در اکثر محل های کار به چشم می خورد این لباس کار از ترکیب یک شلوار و کاپشن تشکیل شده است.

الزامات خاص این لباس کار در داشتن نوارهای شبرنگ روی لباس و همچنین داشتن جیب های متنوع برای نگهداری وسایل و تجهیزات می باشد.

در این لباس کار ایمنی نوع پارچه و نوع دوخت اهمیت بالایی در کیفیت نهایی لباس کار دارد.

لباس کار یکسره

لباس کار یکسره در واقع یک لباس گشاد سرهمی است که برای پوشش سراسری بدن استفاده می شود. افراد در بسیاری از مشاغل مانند میادین نفتی و کار در گلخانه ها از این مدل انوع لباس کار ایمنی استفاده می کنند.

این لباس ایمنی در دو نوع لباس کار یکسره معمولی و لباس کار یکسره یک بار مصرف تولید شده است.

لباس های یکسره یک بار مصرف بیشتر در صنایع بهداشتی و پزشکی استفاده می شود. لباس کار یکسره معمولی در انواع لباس کار یکسره مقاوم در برابر شعله، مقاوم در برابر قوس، لباس کار یکسره عایق، ضد آب و دید بالا عرضه شده است.

از جمله مزایای این لباس کار پوشش کل بدن و راحتی حین کار می باشد. جنس این لباس کار یکسره در کیفیت آن اثر مستقیمی دارد. از جمله موادی که در تولید این لباس های کار استفاده می شود شامل پنبه، جین و پلی استر است.

لباس کار دوبنده

لباس کار دوبنده یکی از لباس های محبوب کارگران است و این مدل لباس کار معمولا در مناطق با آب و هوای گرم استفاده می شود.

در اکثر مشاغل که نیاز به پوشش قسمت میانی بدن تا پایین بدن را داشته باشند از این لباس کار استفاده می کنند. این لباس کار از نظر راحتی و همینطور حمل تجهیزات مورد نیاز کارگران بسیار راحت و با کیفیت است.

لباس کارهای دوبنده را با نوارهای بازتابنده نیز طراحی و تولید می کنند. در این نوع از لباس کارها فرد پوشنده دارای آزادی عمل در قسمت دست ها و بازوان خود است و سایر قسمت های بدن از محافظت مناسبی برخوردار است.

الزامات این لباس کار شامل تعداد جیب، جنس پارچه ، ویژگی لباس مانند ضد آب بودن و غیره است.

انواع لباس کار ایمنی

کاپشن کار

این مدل از انواع لباس کار بوده و همانطور که از نامش پیداست در مناطق آب و هوایی سرد استفاده می شود. در انواع کاپشن های مهندسی، کارگری و ادارای تولید شده است.

کاپشن های کار ایمنی دارای مقاومت بالا در شرایطی مانند بارندگی، باد و سرما هستند. جنس آستر این لباس کار از پشم شیشه و الیاف پلی آرامید است.

از الزامات این لباس کار داشتن جیب های متنوع، کلاه، نوارهای بازتابنده و نوع دوخت است.

لباس کار زمستانی

لباس کارهای زمستانی شامل کاپشن زمستانی، کلاه زمستانی، لباس زیر ضخیم زمستانی، دستکش ضخیم زمستانی، جوراب ضخیم زمستانی و چکمه های ساق بلند است.تمامی این اجزاء لباس کار زمستانی باید فرد پوشنده را در برابر ئمای هوای سرد و باد و باران محافظت نماید و مانع از انجام فعالیت فرد نگردد. علاوه بر این موارد لباس کار زمستانی شامل لباس بادگیر و لباس بارانی نیز می شود.

جنس هر کدام از این اجزاء لباس کار زمستانی با دیگری متفاوت بوده و برای محافظت بیشتر باید دارای حداکثر کیفیت باشد.

لباس نسوز

این لباس کار ایمنی در دو نوع لباس نزدیک آتش و لباس تماس با آتش تولید شده است، از جنس آلومینیوم بوده و در برابر شعله های آتش کاملا مقاوم است.

حداکثر محافظت حرارتی این لباس ایمنی دویست تا پانصد درجه فارنهایت است و شامل چکمه، کت، شلوار، دستکش و هود می باشد. این لباس دارای لایه های مختلف است و وزنی معادل هفت تا ده کیلوگرم را دارد.

این لباس ها توسط کاربران کوره های مذاب و یا آتش نشانان استفاده می شود.

لباس آتش نشانی

یکی از انواع لباس ایمنی بوده و مخصوص آتش نشانان است و دارای مقاومت حرارتی و گرمایی بوده و علاوه بر این دارای خاصیت نفوذ ناپذیری در برابر مایعات را دارد.

لباس های آتش نشانی در دو نوع لباس عملیاتی و لباس فرم تولید شده است.

لباس فرم مخصوص کار در پایگاه های آتش نشانی است و لباس عملیاتی نیز مخصوص عملیات اطفاء حریق است.

لباس آتش نشانی شامل شلوار، کت، لباس دوتکه، لباس سرهمی، کاپشن و کفش می باشد. این لباس ها دارای الزامات خاصی مانند نوارهایی با دید بالا و درزهای غیرقابل نفوذ هستند.

سوالات متداول

  • لباس نسوز چیست؟
  • لباس آتش نشانی چیست؟
  • لباس کار صنعتی چیست؟
  • لباس کار دوتکه چیست؟
  • لباس کار یکسره چیست؟
  • لباس کار دوتکه چیست؟
  • کاپشن کار چیست؟
  • لباس کار زمستانی چیست؟

جهت خرید انواع لباس کارهای با کیفیت کافی است با تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید، تولیدی لباس فرم بافتینه بهترین ها را برای شما می خواهد، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =